Riba u ishrani

Riba je sastavni deo balansirane ishrane zbog svoje nutritivne i biološke vrednosti. Pored toga što je izvor visokovrednih proteina i omega-3 masnih kiselina, meso ribe je niskokalorično, lako varljivo, bogato vitaminima i mineralima. Nutricionisti preporučuju njegovo konzumiranje najmanje jedan ili dva puta nedeljno.

 

Naši predlozi za spremanje pastrmke

Pečena pastrmka sa povrćem

Očišćenu pastrmku staviti u marinadu od ulja, vina, bibera, sitno iseckanog ruzmarina i soli. Povremeno je prevrtati da s obe strane upije marinadu. Zatim je staviti u posudu za pečenje i dodati krompir isečen na kocke i šargarepu iseckanu na kolutove. Na svaku pastrmku staviti po tri kriške limuna i peći u rerni na 200°C oko 35 minuta.

Pržena pastrmka u kukuruznom brašnu

Očišćenu svežu pastrmku posolite i uvaljajte je u kukuruzno brašno. Prethodno je po želji možete nekoliko sati držati u marinadi od maslinovog ulja, belog vina, peršuna i belog luka. U tiganju dobro zagrejte dovoljnu količinu maslinovog ulja, a nakon toga smanjite temperaturu i pržite pastrmku 15-20 minuta okrećući je tako da ne zagori.